Hymer Klub Danmark Logo
MenuOM HYMER KLUB DANMARKKOMMENDE ARRANGEMENTERKØB OG SALGTIDLIGERE ARRANGEMENTERTUR- BERETNINGERMEDLEMMERNES SIDE

BLIV MEDLEM

Postmaster (5 svar)
Julehilsen (1 svar)
Udmelding. (1 svar)
På vei mot Ru... (1 svar)
Spontan Nytår... (0 svar)
Spontan træf ... (1 svar)
Køb & Salg (1 svar)

FANTASTISK TILBUD FRA DORTE OG LEO FRANSEN:

SOMMERTUR 2012 TIL

LE MANS, SYDENGLAND og LANDS END

Den 14.06. - 04.07.2012

Årets sommertur starter med en forhåbentlig stor oplevelse på selve Le Mans banen, afstand dansk/tysk grænse ca. 1.259 km, som jo har store traditioner med vor egen Tom Kristensen, som har vundet løbet flest gange, nemlig hele 8 gange.

Vi har længe ønsket os en tur til Le Mans, og ofte hørt at adskillige i klubben havde samme ønske, så nu er muligheden der.

Vi ankommer tidligt den 14.06.12 for at nyde optakten inde i selve byen, de mange cafeer og restauranter, og selve optoget om fredagen, som er en rigtig fin optakt til selve løbet.

Efter et forhåbentlig spændende løb, og gerne med Dansk Succes, sætter vi kursen mod campingpladsen Dunquerke Camping Municipal 479 km. mandag d. 18.06.12

Tirsdag Den 19.06.12

Turen går til det historiske sted Eperlesques, hvor vi skal se den meget store bunker og affyringsrampe for både V1. Bomberne og V2 bomberne, afstand ca. 42 km. som Tyskerne lod byggede for at kunne ramme primært London, og det Sydlige England.

Bunkeren er meget velbevaret, og man kan komme helt ind i den, og se en lille stump film om bunkeren, selve området omkring selve bunkeren, er der også meget spændende at se.

Den 20.06.12 Dover

Onsdag de 20.06.12 sejler vi over til Dover fra havnen i Dunquerke ca. 6,5 km. Fra Campingpladsen, vi finder en lille hyggelig campingplads lidt uden for Dover ca.17 km.

Om torsdagen den 21.06.12 tager vi ind til Dover for at se Dover Castle/Hvide Klipper ca. 17 km, som der dannede beskyttelse for den engelske hærs øverste ansvarlige, også Churchill var at finde her flere gange under krigen, herfra ledte de evakueringen af de mere end 340.000 soldater som var presset tilbage af de Tyske tropper, og hvor det kun var et spørgsmål om tid, førend de Tyske tropper kunne have taget dem til fange eller udslettet dem.

Klippen indeholder mere end 38 km. lange gange, og vi kan komme ind og se hvorledes man havde indrettet sig.

Oven på klipperne lod Henrik d.2. bygge et tårn/slot som også er et besøg værd, bygningen tog 20 år at bygge, og kostede hele 7.000 pund, så i dag ville det være et kæmpebeløb.

Desuden er det spændende, at se selve forsvarsanlægget ”Castle” med ringmure og det hele.

Jeg forventer at dette besøg tager ca. hele dagen, da der er meget at se på, og så mon ikke vore fødder er ømme nok til at sætte turen hjem til campingpladsen Black Farm Caravan Club Site i byen Densole.

Fredag den 22.06.12

Vi kører til campingpsldsen Hurly Riverside Park ca. 180 km, for der slappe af. Jeg kun har planlagt et besøg d. 23.06.12 på slottet Windsor Castle ca. 22 km, som I lige her kan få et lille forsmag på, det er så kæmpe stort, så man dårlig nok tror sine egne øjne, så forhåbentlig får vi her en oplevelse ud over det sædvanlige, Dronningen har lovet at give Five O`clok The på Hymer maner, så nu håber jeg bare hun husker det!!

Der er derfor både den 22.06 og 24.06 mulighed for at udforske området på egen hånd, som forslag kan jeg anbefale følgende.

Et besøg i den charmerende by Henly-On-Thames ca. 8 km. som vel nærmet kan sammenlignes med Rungsted Kyst i Dk, det er her, dem med midler fra London, har sit lille skib liggende, byen er rigtig hyggelig! Og giver en fin oplevelse.

Også Barneby byerne ligger inden for køreafstand, for en dagsudflugt, jeg nævner blot nogle stykker, nærmere info giver jeg gerne på stedet, ruten køres i denne rækkefølge så passer km. angivelsen. Hambleden ca. 14 km. – Turville ca. 6 km. - Long Credon ca. 34 km. - The Lee ca.31 km. – Chesham ca. 7 km. – Chesham – campingplads. Ca. 38 km.

For dem som kunne tænke sig noget kulinarisk, hvad så med at besøge en af de Engelske stjerne kokkes restauranter (det er til at betale) Han hedder Mike Robinson, og han restaurant The Pot Kiln der ligger midt ude på landet ca. 51 km. kun omgivet af køer, marker og skov, altså langt uden for alting, men - sikken en hygge, man kan side indefor hvis vejret ikke er godt, eller lige ved siden af hvor køerne græsser, hvis vejret er til det, og så er det både hyggeligt og romantisk, så i kan glæde jeg, dem som vil forkæle sig selv lidt.

Mandag den 25.06.12

Vi tager til Bath, men ikke før vi har lagt vejen forbi Stone Henge, et utroligt stykke kultur arv de har der, helt unikt i sin opbygning, man kan gå rundt om den, og opleve de mange forskellige vinkler man kan se.

Jeg forventer et ophold her på 1 – 2 timer, kørslen hertil er ca. 112 km, så ved 13/14.00 tiden kan vi fortsætte til Bath, hvor der ca. er 67 km. Til Campingpladsen, som hedder Bath Marina And Caravan Park.

Tirsdag den 26.06.12 tager vi ind til byen og her er den helt store turist attraktion de meget berømte RomerskeBade, idet I skal huske på at Romerriget gik jo på et tidspunkt helt op til den Skotske grænse, hvor Romerne byggede Hadrian Wall, for bla. At holde de vilde Skotske klaner ude, fordi Romerne ikke ønskede at slås med de grand høje Skotter, som kæmpede for deres frihed, og det for enhver pris.

Efter nogle timers kulturoplevelse for livet, kan jeg anbefale en tur rundt i byen, men læg lige vejen forbi Bath Catedralen lige ved siden af De Romerske Bade, før i begiver jer ned i gågade med de mange butikker og bøjler, her har pigerne frit slag de næste par timer, vi mænd kan jo finde et listigt sted, og køle vort svælg med en kold øl, blot et forslag.

Onsdag den 27.06.12 kl. 08.30

kører vi til Byen Wells 32 km., for her at bruge ca 3 timer på en hel unik oplevelse - borge, kirker, bymiljø helt ud over det sædvanlige. Herefter kører vi tilbage og afhenter vor cv.

NB: Jeg vil bede jer lade være med selv, at undersøge noget om Wells, lad det være en overraskelse – for det er det!!

Efter at have hægtet cv. på krogen, kører vi til Campingpladsen Ladram Bay Holliday Park ca 146 km., nu skal vi håbe på godt vej, for ideen er at vi tager 2 dage til fri afbenyttelse, og med bademuligheder ved en stor strand. Campingpladsen ligger ved siden af badebyen Sidemouth.

Her et stemningsbillede fra Sidemouth!

Lørdag den 30.6.12 eller Søndag den 01.07.12

Vi køreri til Lands End ca. 210 km. Til campingpladsen Trevedra Farm Caravan Camp Site. Så kan vi ikke komme længere, så jeg mener at et enkelt døgn må være nok til at se enden på det hele, så vi kan sige vi har været ”der” så jeg håber det bliver en oplevelse med palmer og det hele..

Mandag den 02.07.12

Vi skal nu til at tænke på at vende næsen hjemad, med et mellemstop i New Forest på Ashurst Caravan Park ca. 360 km. En meget naturskøn plads.

Tirsdag den 03.07.12

Vi fortsætter til Black Horse Farm Caravan Club, hvor vi har været før ca. 246km, så vi kan få udhvilet til næste dag, hvor vi tager færgen den 04.7.12 fra Dover til Dunquerke.

Færgen kl. 10.00 er allerede  optaget, så måske meget tidligt?? ca. 2 timers sejltid. På færgen siger vi farvel til hinanden, og ønsker hinanden en rigtig god tur hjem.

Til den Dansk Tyske Grænse er der ca. 866 km.

Mange Hymerhilsner

Fra Dorte og Leo

Mail Leo fransenleo@hotmail.com

Tlf. 22403323

Sidste rettidige tilmeldningsfrist er til og med d. 28.02.2012

Der bliver flere tilmeldningsmåder

Herunder ca. priser NB: NB:

Se herunder link på priser på biletter til Le Mans

Jeg beregner priser her ud fra Tertra Rouge med 135 Eur. for camping + entre` 2 x 75 Eur.= 150 Eur.

Jeg har valgt, for at jeg kan være sikker på at få biletter, at bestille samlet, og for at have mulighed for, at vi kan komme til at ligge ved siden af hinanden (der er specielle regler for at det kan lade sig gøre).

NB: Bemærk at jeg ikke har reduceret priserne for medlemskab af The Caravan Club, og alm. Grupperabat, samt hvis vi ikke kan få Tertra Rouge, så der er en betydelig mindre pris end her angivet, atså det kan kun blive billigere!!

Depositum

Umiddelbart efter tilmeldingsfristen, skal jeg jo reserver div. Steder, så vi er sikre på at vi har plads når vi ankommer, så vi forhåbentlig, kan komme til at ligge ved siden af hinanden på Le Mans.

PRISER for 2 personer.

Sommertur Le Mans/Sydengland/Lands End

Incl. Coordinate Fra Google Earth. Og telefonnumre.

Kurs Eur. D. 29.12.11= 7,459

Engelske Pund d. 29.12.11= 8.898

Priserne er for 2 personer

Se priserne her

Tilmeld dig arrangementet. Se hvem der er tilmeldt arrangementet.